Tokat & Komana Mevkii gezilecek yerler

Mal bulanındır

Moderatör
Katılım
5 Ağu 2020
Mesajlar
369
Beğeni
1,031
Puanları
93
Yaş
41
Konum
Yaşamın Olduğu Heryer
Komana Antik Kenti tektekçi cenneti birde niksar ilcesinin sikkelerinin meşhurlugu herkesin malumudur orayi ayri degerlendiririz.

Karadeniz Bölgesi’nin iç kesimlerinde günümüz Tokat sınırları içerisinde,Hellenistik Dönem’de faaliyet gösteren iki tane tapınak devleti bulunmaktaydı. Bunlardan daha büyük olanı Komana, Ana Tanrıça Ma’ya ithafen yapılmış, Kapadokya tipi bir mabetti.Komana Tapınak Devleti aynı zamanda polis statüsünde bulunmakta ve yıl boyunca çevreden gelen ziyaretçiler tarafından bir ticaret merkezi olarak da kullanılmakta idi. Pontus Krallığı çöktükten ve VI. Mitradates kaçtıktan sonra Komana Tapınak Devleti bir prenslik haline gelmiş ve Pompey tarafından M.Ö. 1. yüzyılın ortalarında Archelaus’a devredilmiştir.Archelaus’u M.Ö. 47 yılındaCaesar tarafından görevden alındıktan sonra oğlu izlemiştir. Kapadokya kökenli Bitinyalı Lykomedes Archelaus’un oğlundan prensliği devralmış Augustus tarafından göreve getirilen Medeius, Cleon, Dyteutussırayla Komana’da görev yapmıştır. Dyteutus’un ölümü ile Komana Pontus Galaticus Bölgesi'ne dahil edilmiştir. Bu zamana kadar rahipler önemli ölçüde güçlerini yitirmiş ancak tapınak işlevine devam etmiştir. Maurice Tiberiusdöneminde (M.S. 582-602) kent imparatorluk alanına katılmıştır. BölgePontus Kralları Dönemi ve İmparator Maurice idaresini kapsayan dönem arasında, bir süre de ager publicus statüsünde bulunmuştur.

Pontus Kralları yönetiminde ve Roma İmparatorluk Dönemleri boyunca Komana’nın toprakları genişlemiştir. Romalı Pompey, kenti prenslik yaptığında topraklarına 2 schoeni veya 60 stades eklemiştir. Böylelikle kent alanının çapı yaklaşık 4 kilometreye ulaşmıştır.Roma İmparatorlarından Caesar veya Antony, Komana rahiplerine 4 schoeni değerinde toprak daha vermiştir.Bu yeni topraklar büyük olasılıkla kentin doğu, güney ve batı taraflarına eklenmiş olmalıdır. Bu alanlar Zelitis ve Megalopolitis olarak bilinir. Kuzey tarafının ise, Magnopolis ve Neocaesareia kentlerinin çok yakında bulunması sebebi ile sınırlı kalmış olduğu varsayılabilir. Augustus döneminde kentin alanının daha da genişleyerek bölgedeki civitateslerin büyüklüğüne ulaştığı bilinmektedir. Komana M.S. 34-35 yıllarında Pontus Galaticus Bölgesine eklendiğinde ise Magnopolitis Kenti de büyük olasılıkla Komana Pontika’ya dahil edilmiştir.Kent Titus dönemine kadar hem Hierocaesareia hem de Komana olarak anılmıştır.Tapınağın çöküşünü Hristiyanlığın yayılması hızlandırmıştır. Çevresindeki topraklar çok daha küçük ama merkezi bir yerleşim olan Daximon’a dahil edilmiştir. Tapınak devletinin ana tanrıçası Ma’nın resmi İmparator Caligula devrinden itibaren sikkeler üzerinde yer almıştır. Tapınağın mimari görüntüsüne ait eldeki tek veri Caracalla, Septimius Severus ve daha sonra Trajan sikkeleridir. Bu sikkelerin üzerinde tetrastil bir tapınak tasvir edilmektedir.

Tokat il merkezindeki Ali Paşa Camii’nin inşasında kullanılmış 8 adet gri sütunun tapınağa ait olabileceği düşünülmektedir. Ayrıca yine Tokat kent merkezinde bulunan Ulu Camii ve Garipler Cami'lerinde kullanılmış olan sütun ve sütun başlıklarının da Komana Antik Kenti'nden getirilmiş olması olasılıklıdır. Komana, Tokat’ın 9 km kuzeydoğusunda, Gümenek Mevkii'nde bir tepe üzerinde bulunmaktadır.Kentin bölgedeki verimli ovaya hakim bu geniş tepede bulunduğu, tepede görülen duvar kalıntılarından tahmin edilmektedir. Bu ufak ve biçimsiz taşlardan meydana gelen duvarların tapınağın temenos duvarının temelinin iç dolgusunu meydana getirmiş olabileceği düşünülmektedir. Tapınağın, Yeşilırmak’ın diğer tarafına günümüzde kaybolmuş bir köprü ile bağlı olduğu düşünülmüş, köprünün ayağına su regülatörünün içerisinde 2004 yılı araştırmaları sırasında rastlanmıştır. Tepe etrafındaki verimli topraklar tapınak devletinin ekonomik yapısında önemli rol oynamıştır.

Komana Antik Kenti


Komana Antik Kenti
 

deniz_efe

Γεράκι
Moderatör
Katılım
11 Tem 2020
Mesajlar
107
Beğeni
305
Puanları
63
Güzel konu seçmişsin, bakalım meşhur tarihçi Amasyalı Strabon Komana hakkında ne yazmış:

“Şimdi Komana kalabalık bir kenttir ve Armenialılar için çok değerli bir ticaret
merkezidir. Tanrıçanın Eksodus‟ları zamanında, heryerden, hem kentlerden hem de
kırsal alanlardan (gelen) kadınlarla erkekler birlikte bu kutsal yürüyüş (alay)
şenliklerini kutlamak için toplanıyorlardı. Bir yemin gereğince sürekli orada
yaşayarak Tanrıça için kurban törenlerini düzenleyen bellli bazı kişiler vardır.
Burada oturanlar lüks içinde, zevk için yaşarlar ve onların sahiboldukları tüm
toprakları üzüm bağlarıyla kaplıdır. Burada pek çok kadınlar vücutlarından kazanç
sağlar ve onların büyük çoğunluğu tanrıçanın rahibeleridir. Bu nedenle kent bir
yönden küçük Korninthos gibidir. Çünkü orada da Aphrodite‟nin rahibelerinin büyük
çoğunluğu fahişelik yaptığından, pek çok yabancı bu yere hoş vakit geçirmeye ve tatil
yapmaya gelir. Buraya gelen tüccarlar ve askeri sınıftan kişiler bütün paralarını
harcadıkları için, onlara gönderme yapılarak şu atasözü çıkmıştır (üretilmiştir):

„Korinthos‟a gezmeye gitmek her adamın harcı değildir‟. Komana hakkında
söyleyeceklerim, işte bu kadar.”


Strabo, Geographica XII, 3, 36.
 

vakko

η ζωή συνεχίζεται
Βασιλιάς
Katılım
10 Tem 2020
Mesajlar
655
Beğeni
1,457
Puanları
93
Güzel konu seçmişsin, bakalım meşhur tarihçi Amasyalı Strabon Komana hakkında ne yazmış:

“Şimdi Komana kalabalık bir kenttir ve Armenialılar için çok değerli bir ticaret
merkezidir. Tanrıçanın Eksodus‟ları zamanında, heryerden, hem kentlerden hem de
kırsal alanlardan (gelen) kadınlarla erkekler birlikte bu kutsal yürüyüş (alay)
şenliklerini kutlamak için toplanıyorlardı. Bir yemin gereğince sürekli orada
yaşayarak Tanrıça için kurban törenlerini düzenleyen bellli bazı kişiler vardır.
Burada oturanlar lüks içinde, zevk için yaşarlar ve onların sahiboldukları tüm
toprakları üzüm bağlarıyla kaplıdır. Burada pek çok kadınlar vücutlarından kazanç
sağlar ve onların büyük çoğunluğu tanrıçanın rahibeleridir. Bu nedenle kent bir
yönden küçük Korninthos gibidir. Çünkü orada da Aphrodite‟nin rahibelerinin büyük
çoğunluğu fahişelik yaptığından, pek çok yabancı bu yere hoş vakit geçirmeye ve tatil
yapmaya gelir. Buraya gelen tüccarlar ve askeri sınıftan kişiler bütün paralarını
harcadıkları için, onlara gönderme yapılarak şu atasözü çıkmıştır (üretilmiştir):

„Korinthos‟a gezmeye gitmek her adamın harcı değildir‟. Komana hakkında
söyleyeceklerim, işte bu kadar.”


Strabo, Geographica XII, 3, 36.
Üstad strabonu okuyan bu yolda kesinlikle zafere ulaşır.Her antik bölgeyi,köyleri,kişileri harika bir şekilde yazmıştır.​
 

Mal bulanındır

Moderatör
Katılım
5 Ağu 2020
Mesajlar
369
Beğeni
1,031
Puanları
93
Yaş
41
Konum
Yaşamın Olduğu Heryer
Güzel konu seçmişsin, bakalım meşhur tarihçi Amasyalı Strabon Komana hakkında ne yazmış:

“Şimdi Komana kalabalık bir kenttir ve Armenialılar için çok değerli bir ticaret
merkezidir. Tanrıçanın Eksodus‟ları zamanında, heryerden, hem kentlerden hem de
kırsal alanlardan (gelen) kadınlarla erkekler birlikte bu kutsal yürüyüş (alay)
şenliklerini kutlamak için toplanıyorlardı. Bir yemin gereğince sürekli orada
yaşayarak Tanrıça için kurban törenlerini düzenleyen bellli bazı kişiler vardır.
Burada oturanlar lüks içinde, zevk için yaşarlar ve onların sahiboldukları tüm
toprakları üzüm bağlarıyla kaplıdır. Burada pek çok kadınlar vücutlarından kazanç
sağlar ve onların büyük çoğunluğu tanrıçanın rahibeleridir. Bu nedenle kent bir
yönden küçük Korninthos gibidir. Çünkü orada da Aphrodite‟nin rahibelerinin büyük
çoğunluğu fahişelik yaptığından, pek çok yabancı bu yere hoş vakit geçirmeye ve tatil
yapmaya gelir. Buraya gelen tüccarlar ve askeri sınıftan kişiler bütün paralarını
harcadıkları için, onlara gönderme yapılarak şu atasözü çıkmıştır (üretilmiştir):

„Korinthos‟a gezmeye gitmek her adamın harcı değildir‟. Komana hakkında
söyleyeceklerim, işte bu kadar.”


Strabo, Geographica XII, 3, 36.
tesekkurler ustam.amacim cok bilinen yerleri deilde az duyulmus az bilinen yerleri islemek
 
Üst